Voorlopig geen publiek meer toegestaan

Per 13 november heeft het demissionair kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd voor de sport. Bij sporten op binnensportlocaties is er voor publiek en sporters vanaf 18 jaar een coronatoegangsbewijs vereist.

Voor de buitensport geldt dat alleen voor de binnenruimtes van de sportlocatie (zoals kleedkamer, toilet, bestuurskamer, sportkantine) en het buitenterras.

Dit geldt voor de sporthal. Ben je 18 jaar of ouder en wil je komen trainen en een wedstrijden spelen? Dan moet je vooraf een CTB kunnen overhandigen.

Daarbij is er vanaf 13 november, 18.00 uur ook geen publiek meer welkom bij de wedstrijden en de trainingen.

Let op: er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers. Dit geldt ook voor ouders die meerijden naar uitwedstrijden, zij mogen op de tribune plaats nemen, dragen binnen een mondkapje en aantal rijders wordt zo veel mogelijk beperkt.

Als bestuur van osv Amerongen willen we iedereen een veilige sportomgeving kunnen bieden binnen de gestelde kaders vanuit de protocollen van het RIVM en NOC*NSF.

Uiteraard hebben we ook jullie hulp hierbij nodig, we vragen je met klem om jezelf aan de regels te houden, zoals het tonen van de CoronaCheck app bij het nuttigen van eten en drinken in de kantine en opvolgen van de basisregels.